WERELDJONGERENDAGEN 2023

Visuele identiteit & campagnestijl

Visuele identiteit en landelijke campagnestijl voor de Nederlandse reis naar de Wereldjongerendagen 2023, in Lissabon. De WJD is het grootste jongeren-event ter wereld, elke drie jaar gehouden. Een flexibele, pluriforme en tegelijkertijd herkenbare vormtaal is ontwikkeld: eenheid in verscheidenheid. Zodat de diverse reisinitiatieven en promo-uitingen allen een eigen gezicht verkrijgen - en toch onmiskenbaar onderdeel zijn van de overkoepelende visuele identiteit.

Impulsar-Wereldjongerendagen 2023 Flyers
Impulsar-Wereldjongerendagen 2023 Flyers

De vormtaal van de campagnestijl is geïnspireerd door de kenmerkende Portugese grafische tegelpatronen en decoratie, die sterk deel uitmaken van het karakter en de identiteit van de stad Lissabon. Het kleurpalet is afgeleid van de kleuren in de Portugese vlag.

Impulsar Wereldjongerendagen 2023 Tegel combi
Impulsar Wereldjongerendagen 2023 Tegel combi
Impulsar-Wereldjongerendagen 2023 Affiche

Speciaal voor de campagnestijl van de Nederlandse reis naar de Wereldjongerendagen 2023 hebben wij een op maat lettertype ontwikkeld, in eenheid met de grafische vormtaal. Zodat typografie én vormtaal gezamenlijk een unieke visuele identiteit vormen.

Impulsar-Wereldjongerendagen 2023 Font
Impulsar-Wereldjongerendagen 2023 Font
Impulsar-Wereldjongerendagen 2023 Font
Impulsar-Wereldjongerendagen 2023-Font-Mobile

Foto: Ramon Mangold

Meer weten over dit project?
Neem contact op met Jochem Oor:
jochem@impulsar.nl
06 2341 0593

 

Naar overzicht projecten