Assisi 2018
Visuele identiteit

Visuele identiteit
Art direction, Campaigns, Gallery, Identity, Print

Het bisdom Haarlem-Amsterdam organiseerde in de meivakantie van 2018 een pelgrimage naar het Italiaanse Assisi. Geïnspireerd door de rijke traditie van deze bijzondere plek ontwikkelden wij een visuele identiteit en strategie, gericht op offline én online promotie. In de fase van concept bedachten we de thema-slogan voor de reis: "Onderweg tussen tijd en eeuwigheid".

We lieten ons gretig inspireren door de rijke vormtaal, het kleurpalet en de architectuur van Assisi. Het logo herbergt de symboliek van de basiliek van de H. Franciscus: de vier elementen, het vroeg-middeleeuws gevlochten patroon van oneindigheid, met het Franciscaanse Tau-symbool in het centrum.

“De designers hebben zich het diepere verhaal achter ons project tevoren helemaal eigen gemaakt. Middels stijl, beeld, kleur is dat verhaal tot leven gebracht en kwam het doel van de reis in het vizier van de doelgroepen. Het logo heeft het project een herkenbare, krachtige uitstraling gegeven en een sterke bijdrage geleverd aan het tot leven brengen van de reis.” (Lyanne Blonk, projectleider Bedevaart Assisi 2018)

Kijk ook naar: