The Missionary School
visuele identiteit

Een visuele identiteit voor een missionair project

Jong Bisdom Haarlem-Amsterdam vroeg ons om een visuele identiteit te ontwikkelen voor The Missionary School: een project met als doel om jongeren onder professionele begeleiding erop voor te bereiden om missionair en concreet actief te zijn in kerk en maatschappij.
Dat missionaire element is de kern van het project en hebben we vertaald naar een heldere en onderscheidende communicatiestijl, met name afgestemd op online & social media; het belangrijkste communicatiekanaal van The Missionary School.

Dankzij een uitgebreid kleurenpalet en flexibele vormtaal is de visuele identiteit van The Missionary School breed inzetbaar. We completeerden het nieuwe merk met professionele fotografie van de deelnemers. De combi van vorm, kleur, copy en fotografie maakt het merk onderscheidend, communicatief en ‘instagrammable’.

Impulsar heeft goed meegedacht om het beste resultaat te verkrijgen en het merk The Missionary School onderscheidend te maken. In het logo zit echt de uitgaande beweging, die aan missionarissen eigen is. Als onderdeel van de promotie zijn de deelnemers van de eerste lichting ook professioneel gefotografeerd. Impulsar is een fijne samenwerkingspartner en denkt in oplossingen!

Carolien Hoogenboom, Projectmedewerker Jongerenpastoraat Bisdom Haarlem-Amsterdam

Kijk ook naar: