Jong Aartsbisdom Utrecht
visuele identiteit

Art direction, Gallery, Identity, Online

Een herijking van de identiteit en herpositionering richting de doelgroep jongeren voor Jong Aartsbisdom Utrecht plus een verheldering en vernieuwing van de naamvoering, waarin de missie helder doorklinkt.
We ontwikkelden een nieuwe naam met een eigen nieuw inhoudelijk-strategisch concept waarop we een nieuwe visuele identiteit creëerden. De nieuwe stijl is toegepast op een geheel nieuwe website en op diverse promomaterialen.

Met Impulsar zijn we op zoek gegaan naar een krachtig beeldmerk, een herkenbare visuele identiteit. En naar één naam waaronder alle jongeren van het Aartsbisdom Utrecht verbonden zijn en waar alle jongerenactiviteiten onder vallen. Een naam met een mooie betekenis: JA, Jong Aartsbisdom. Maar ook ja aan God, aan onze roeping, ja in navolging van Maria.

Vicaris Hans Pauw, Bisschoppelijk Vicaris voor Jeugd & Jongeren

Het logo is ontwikkeld met focus op eenheid én flexibiliteit. Vorm, kleur en beeldtaal vormen samen een herkenbaar, onderscheidend merk. De elementen waaruit het logo is opgebouwd zijn bouwstenen voor een onuitputtelijke reeks aan grafische elementen.

Sarah Mijhad, jongerenwerker Aartsbisdom Utrecht

Kijk ook naar: